"This is the record I’ve worked all my life to get to. You always have to transform, or you can’t continue as an artist, and this record has been the biggest transformation for me. . . It’s better heard than described..."
Po čase sa opäť prihlásili (rozhádaní) kamaráti... a s časovým odstupom nám Reznor a MM naservírovali svoje svojské poňatia industriálu a iných odnoží muziky. Kým Reznor sa vo svojich skladbach drží viac menej v náladách a hudobných komponentoch stále vo svojich koľajách, MM sa podarilo prekročiť spoločné tatkovské - reznorovské poňatie alternatívy z čias labelu nothing keď svojho "syna" viedol až po album M3ch4nic41 4n1mal5. Tam sa naplno rozvinul androgýn ako obdivovateľ glamrocku, D. Bowieho a iných než alternatívo-futuristických kapiel. Povedzme si narovinu, keby nebolo provokatívneho imidžu a skvelých filmových (a taktiež riadne peprných) klipov. Nikto by za touto komickou postavičkou ani nepípol.
Ďalšia dráha po Mechanical Animals bola jasná... typicky americká - Zdalo sa, že sa z niekdajšieho reportéra Roling Stone stal len reklamný pútač a bábika v rukách politikov, ježiškárskych pokrytcov a Michaela Moora. Medzitým prišla éra dvoch najslabších albumov aké kedy vyplul. Stal sa soundtrackovým hrdinom (Matrix, Another Teen Movie), kritikom Ameriky (Holy Wood) a hlavne paródiou seba samého pri albume The Golden Age of Grotesque. Snaha o zachránenie reputácie a aké také udržanie nemilosrdnej verejnosti pred zabudnutím vyustila do úplne zbytočnej best-ofky Lest We Forget (s dosť divným coverom Personal Jesus), no priložené DVD s komplet videografiou je už iná káva...
Čo čaká hladných slepých ľudí? Napijeme a najeme sa tento raz do sýtosti?
Nový album predznamenával singel. Nie je to ani zbesilý rockec, ani industriálne besnenie. Trochu mi to pripomína terajšie smerovanie veľkého množstva kapiel. Tak ako sa vyjadrili českí Sunshine - "punkový nádych ustúpil pop stránke skladieb" - takisto je to i pri skladbe Heart Shaped Glasses. Je to až neuveriteľné aký "radio friendly" hit MM vyplul zo svojho zdecimovaného vnútra. Pri prvom počútí mi naskočili do hľadáčika 2 kapely - totálna podobnosť s IAMX :-P a Sunshine. A ako je to s celým albumom?
—Marilyn Manson, Rolling Stone
Po čase sa opäť prihlásili (rozhádaní) kamaráti... a s časovým odstupom nám Reznor a MM naservírovali svoje svojské poňatia industriálu a iných odnoží muziky. Kým Reznor sa vo svojich skladbach drží viac menej v náladách a hudobných komponentoch stále vo svojich koľajách, MM sa podarilo prekročiť spoločné tatkovské - reznorovské poňatie alternatívy z čias labelu nothing keď svojho "syna" viedol až po album M3ch4nic41 4n1mal5. Tam sa naplno rozvinul androgýn ako obdivovateľ glamrocku, D. Bowieho a iných než alternatívo-futuristických kapiel. Povedzme si narovinu, keby nebolo provokatívneho imidžu a skvelých filmových (a taktiež riadne peprných) klipov. Nikto by za touto komickou postavičkou ani nepípol.

Čo čaká hladných slepých ľudí? Napijeme a najeme sa tento raz do sýtosti?
Nový album predznamenával singel. Nie je to ani zbesilý rockec, ani industriálne besnenie. Trochu mi to pripomína terajšie smerovanie veľkého množstva kapiel. Tak ako sa vyjadrili českí Sunshine - "punkový nádych ustúpil pop stránke skladieb" - takisto je to i pri skladbe Heart Shaped Glasses. Je to až neuveriteľné aký "radio friendly" hit MM vyplul zo svojho zdecimovaného vnútra. Pri prvom počútí mi naskočili do hľadáčika 2 kapely - totálna podobnosť s IAMX :-P a Sunshine. A ako je to s celým albumom?
Singel predznamenal zmenu oproti posledným pokusom až do total-brutal strojeného martyrizmu a utrpenia. Slniečkové okuliare boli ľahké ako letný deň, text je však ťažký ako balvan a páčil sa mi tento kontrast. Album však opäť spadol do depresie, neutešenej radosti z ničoho a sklamania zo samého seba. Nie je nič čo by MM hnalo vykričať si hlasivky, všetko plynie tak ako má. Jednoducho, priamo, dalo by sa povedať až príkro morbídne a škodoradostne. pri počúvaní sa človek pristihne, že sa vyžíva v utrpení speváka. Tieto polohy naposledy použil pri mne toľko ospevovanom "mechanickom maznáčikovi" a v piesni sAINT (GAoG). Mám rád tieto polohy a z duše nenávidím strojenosť a až (človek prepáči) nackovskú angažovanosť a hymnické pokryky ako ich využil pri mOBSCENE.
Táto platňa nie je o spoločnosti, nebude ležať v žalúdku politikom a pokrytcom. Je to album zlomeného človeka, ktorý rekapituluje zväčša len svoje životné prehry. I keď sám MM vyhlásil, že nie všetko o čom spieva je "ON", ale dá sa mu to všetko veriť. Možno je to výpoveď posledných rokov, denník jedného smutného klauna, provokatéra a prekliate dobrého pózera. Tak takúto provokačnú agitáciu si nechám lúbiť ešte dlhšie.
Hudobná zložka strieda polohy od glamrocku cez klasický heavy metal až po electro. Dnes sa asi opäť dostávajú do mainstreamu midi a iné umeliny... :)
Táto platňa nie je o spoločnosti, nebude ležať v žalúdku politikom a pokrytcom. Je to album zlomeného človeka, ktorý rekapituluje zväčša len svoje životné prehry. I keď sám MM vyhlásil, že nie všetko o čom spieva je "ON", ale dá sa mu to všetko veriť. Možno je to výpoveď posledných rokov, denník jedného smutného klauna, provokatéra a prekliate dobrého pózera. Tak takúto provokačnú agitáciu si nechám lúbiť ešte dlhšie.
Hudobná zložka strieda polohy od glamrocku cez klasický heavy metal až po electro. Dnes sa asi opäť dostávajú do mainstreamu midi a iné umeliny... :)
11 komentárov:
Marilyn Manson nikdy nebol moja parketa, to priznam hned naziactku. Jelikoz jeho image povazujem za naprosto trapny(co ma jeho image preboha spolocne s gotikou???), mozno aj preto ma nikdy jeho hudba nedokazala uputat... Mozno je to aj tym, ze hlavne poznam jeho skladby z TV a Radia(tie covery Tainted Love a Personal Jesus su hrozne), no pocul som aj jeho cely album ci dva a nic to so mnou nerobilo. Dalo sa to pocuvat, ale nic vynimocne som v tom nenasiel. Ale aj tak vyzera ako napresty pako. Moje deti nech radsej chodia s Warpaintom akoby mali vyzerat ako on :D
:D teraz si misko bude mysliet, ze sme proti nemu lebo mansonovi tiez nerozumiem, ale zato NIN je moja parketa (ad M: u teba naopak, ze?;).U mna si to manson pokazil prerabkou Personal Jesus a tiez som nikdy nepochopila ten jeho image.Manson nie je goticky,je skor glam-rockovy...mozno bez toho "rockovy", takze iba GLAM, co je podla mna divadlo na javisku.A ja mam glam rada, ale z mansona som zmatena.Pride mi iba akob postava, ktoru si napislal on sam alebo napisali o nom ini. Na rozdiel od NIN je manson na mna az priliz sialeno psychopaticky vyzerajuce individum, schopne nemilosrdne nicit krasu vsetkych veci okolo :D Misenko...kludne sa vysanti na mojom clanku od NIN :D prepac ;-)
povrchnost nazerania na "image"... áno, shee, pochopila si to spravne - je to len divadlo a hranie sa na nieco, no za tym divadlom sa mi zda byt kopa kvalitnej hudby. AD: Personal Jesus ako som napísal - nepochopitelný cover (dtto tainted love).
ale ked pominie image - naozaj zostane hudba a i spev, u NIN som si spevom nikdy nie istý a... vyvoj pri reznorovi sa podla mna zastavil pri downward spiral... nic nove uz nevymysli - mozno sa skor s "with_teeth" chcel priblizit skor k mansonovmu ponatiu "glamu". MM sa mi zda akoby bol predobrazok (image+hudba) pre kapely ako deathstars, dope stars inc. a tiez the kovenant.
ja sa potrebujem s hudbou, s piesnou a s umelcom stotoznit, iba tak to dokazem naplno 'precitit' a iba vtedy to vo mne nieco zanecha. myslim si ze je to uplny opak povrchnosti, nemyslis?.a ci sa trent posunul alebo nie... no podla mna ano a milovymi krokmi :-) ale to hovorim podla seba, malokto ma tak rozmanite albumy.ani jeden smajlik, preco tolko vaznosti, hm? sak pohoda, na tomto sa aj tak nezhodneme ;-)
:) ved pohoda... myslel som, ze som ju napisal objektivne... ale to mozete posudit az ked sa odhodlate a vydrzite dopocuvat tento skvelý album :)
PS: som zvedavy ked napisem nieco o remixovom albume Mortiisa... ake budu reakcie ;o)
Ja si nahodou myslim, ze image The Kovenant sedi dokonale s ich muzikou. Hlavne album Animatronic je dokonale dielo vo vsetkych smeroch, cover CD robi polovicku zazitku z ich muziky. Hoci su tam doriadeny, akoby nemali v hlave vsetko vporiadku(ale taka je aj ich muzika), nepridu mi ich zjavy naprosto trapne, naopak ked som zbadal obal, hned som vedel, ze to bude parada! Taky Deathstars je ina kava, lebo ti niekde vyzeraju fakt jako by sa opicili po MM a ich muzika mi tiez nestimuje(jedine song Greatest Fight On Earth)
ad des: kovenantov aj deathstars mam rad... o tom po tom. proste ten "techno-metal" ma berie... :)
Najnovšie vydanie francúzskeho hudobného časopisu Rockmag informovalo o tom, že jeho redaktori mali možnosť si vypočuť sedem nových piesní z Mansonovho prichádzajúceho albumu Eat Me, Drink Me. Tu su jednotlivé komentáre k songom.
Od 00.00 do 04.35 Putting Holes In Happiness
Song v strednom tempe tvorený epickými aj plačlivými gitarovými frázami. Pre túto ťaživú, temnú serenádu zvolil Manson umučený hlas speváka sentimentálnych balád, ktorým na každého útočí. Hudobne blízko k nablýskanému kovu z Mechanical Animals (presnejšie k Disassociative). Od 2.46 skučiace gitarové sólo vyjadruje číre zúfalstvo takmer minútu (končí na 3.37). Dá sa povedať, že tá nahrávka bude emocionálne silná, pravdepodobne to má súvis s jeho rozvodom s Ditou.
Od 04.36 do 09.36 When The Heart Guides The Hand
Strhujúci a hypnotický rytmus vo vojenskom tempe. Bude vám pripomínať jednoduché bicie z Walk In Line od Joy Division prenesený do nášho storočia, podporené diabolskými zvukmi. Jemné tóny syntetizátora tvoria náladu 80 tych rokov. Motív sa stále opakuje a pripomína Violet New Breed od Shotgun Messiaha (bývalá Skoldova kapela). Basista si razí svoje miesto, ukazuje svoju nadvládu a mieša svoj talent so zúfalim hlasom toho, ktorý sa nazýva God of Fuck. Nakoniec príde zvuk rozbitej krabice na hračky, aby nás hodila do priepasti. „When The Heart Guides The Hand“ bude budúcou genocídou, pripravenou roztrhať na kúsky tanečné parkety.
Od 09.37 do 13.54 They Say Hell Is Not Hot
Späť k čiernemu nablýskanému minimalistickému štýlu. Zbavuje sa rušivých elektronických zvukov. Vyzerá to, že Manson náraba vecne a triezvo (aj keď práve on sám seba prehlasuje za závislého od absinthu) s organickejším zvukom. Kostolný organ prichádza, aby urobil zvuk temnejší práve po inom diabolskom gitarovom sóle. Presne tak, ako v Putting Holes in Happines Manson skúša emocionálny hlas a neukazuje žiaden hnev. Práve tak, akoby zložil zbrane a spieva spoločne s mäkkým kostolným chórom ľudského úpadku.
Od 13.55 do 18.02 Red Carpet Grave
Viac ako prekvapenie s pesničkou, ktorá začína na britský spôsob. Takmer pripomienka The Who s trhavými gitarami a dobrovoľnícky nečistým zvukom. V zápätí masívny úder rozdrví tento archívny efekt a zmení anglický rock na niečo nové. Zopár punkových rifov zdvojnásobí kvíliace sóla do znepokojivých hudobných orgií. Pot rozteká očnú linku a rozbíja koniec pesničky do totálne neusporiadaného zvuku.
Od 18.03 do 24.04 If I Was Your Vampire
Vzťah – alebo alchýmia medzi Mansonom a Skoldom vyzerá byť to najpodstatnejšie a pokračuje až do údivu. Tento dlhý vývoj je naplnený stresujúcimi ozvenami. Pomalá a dusivá melódia sa buduje sama seba pod zaprášenou kryptou. Špinavé chóry spievajú horory do vášho ucha zatiaľ čo akustická gitara pripomína najťažšie momenty z Antichrist Superstar. Hudba prichádza a odchádza, vypnutá a zapnutá, súčasne s eroticko temnými vlnami diktovaná Mansonom. Táto gotická balada by mohla nahradiť nedotknuteľnú Smrť Belu Lugosiho od Bauhausa. Manson neskrýval svoju ochotu stvoriť ultimatívnu gotickú hymnu.
Od 24.05 do 28.02 Are You The Rabbit?
Ostré koncové gitarové frázy z Golden Age Of Grotesque sa objavujú, aby roztrhali vaše vnútornosti na kúsky v tejto jedinej pomalej pesničke. Skazonosný bubon vedie šialené Mansonové hľadanie tučného králika v kovovom bludisku. Pesnička bez veľkých prekvapení, ale vyzerá, že bola urobená, aby pozdvihla masy do živej šou.
Od 28.03 do 32.58 Just A Crash Away
Podvratná balada urobená gitarovým rozomletím konca nahrávky. Vyzerá to tak, že Manson sa spolieha na silné pocity a spieva s väčšou úprimnosťou ako hocikedy inokedy. Ako keby chcel odstrániť svoju zábavnú stránku, pľuvajúc veľké kusy seba každou slabikou. Finále reprentuje stav mysle väčšiny nových piesní, skúmajúc prenikavým spôsobom intímnu stránku a zostáva stranou od strojeného rozvratného štýlu. Mohol by to byť konečný rozchod s Ditou?
------------------------------
zdroj http://www.mansonovic.szm.com/
den D hodina H sekunda S ... chystam sa pustit si noveho Mansona ;P podla popisu pesniciek to vyzera zaujimavo... tak uvidiiiime :o]
takze real-time pocity z pocuvania, hehe: cuduj sa svete - ono mi to fakt znie goticky, hlavne tie prve dve veci. dokonca mi to pripomina smashing pumpkins. ci to len mne??? ;P hm hm
nooo... musim priznat, ze som cakala cosi uplne ale uplne ine.nepoznam moc mansonove albumy,ale tento bude asi dost odlisny od ostatnych, ci? je to uplakane, pomale, dokonca mi to znie dost uprimne, chytaju ma tie pesnicky.. a to solo v patke na konci?!!? to co je! waw. co sa to so mnou deje. napr. dnes rano - pustila som si novy paradise lost - akoze ak takyto boli na zaciatku tak to chceem :D ja ich poznam od cias One Second a to je doost ine. Kazdopadne sa tesim na moj novy last.fm rebricek - ten si odfotim a ulozim, tam budu veci - Manson, Mortiis, NIN, Paradise Lost.. aspon Torinka mi to tam trochu zachrani, ze som aaz tak nezmenila :D
Zverejnenie komentára